Ny i Åmli

Hvert år flytter omtrent 100 personer inn til Åmli kommune. Om du er helt ny i kommunen eller har bodd her tidligere så ønsker vi at du skal trives og finne deg til rette her.

Det skal være trygt og godt å vokse opp og bo i Åmli. Kommunen skal gi gode tjenester og tilbud du trenger, enten det er barnehage, skole, kulturtilbud, byggesak eller helse- og omsorgstjenester. Kommunen har som overordnet mål å ta vare på hele mennesket og fremme mestring og livskvalitet for hver enkelt.

Frivillige lag og foreninger har utrolig høy aktivitet med et bredt mangfold av tilbud innen skyting, turlag og trimgrupper, husflid, motorsport, hest, dans, historielag og det meste av idretter som volleyball og fotball. Her er det virkelig noe for enhver! Både til barn og unge så vel som oss godt voksne. Du finner oversikten over lag og organisasjoner her på nettsidene.

Oversikt lag og organisasjoner

Kommunen sender brev til alle nye innbyggere i Åmli.

Se brevet (PDF, 272 kB)